08.05.24
телефон
(050)410-98-60
В кошику немає товарів
ПЕРЕДПЛАТА ОНЛАЙН
Підсумки передплати на 2015 рік
дата публікації: 23.02.2015

Державним підприємством «Преса» здійснено необхідну роботу по залученню до передплати на 2015 рік великої кількості видань – як вітчизняних, так і зарубіжних.

До «Каталогу видань України на 2015 рік» включено 2 985 індексів видань (2 127 найменувань). Це на 416 індексів або на 12% менше, ніж було запропоновано до передплати в І півріччі 2014 року. У загальній кількості видань, що розповсюджуються в 2015 році, газети займають 42,9%, журнали та видання журнального типу 55,7%, книги – 0,7 % та електронні видання – 0,7%.

Кількість індексів видань країн СНД і далекого зарубіжжя, що розповсюджуються за «Каталогом видань зарубіжних країн на І півріччя 2015 року», становить 6 440, в тому числі газет – 7,5 %, журналів – 91,6 %, книг – 0,9 %.

В 2015 році зарубіжні читачі з 30 країн світу мають змогу передплачувати 1469 найменувань вітчизняних видань.

У І півріччі 2015 року кількість видань України загальнодержавної сфери розповсюдження, які підпадають під дію ст.9 Закону України «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів», становить 100 назви (156 передплатні індекси), проти 73 (128) – у 2014 році. З березня 2015 року у зв’язку зі змінами в законодавстві кількість видань, що мають ознаки ст.9 в Каталозі видань України, скоротилася до 2 назв (10 передплатних індексів).

Зменшення кількості видань України,  включених до Каталогу видань України на 2015 рік, обумовлено декількома чинниками. По-перше, припиненням виходу періодичних видань з друку з огляду на складну суспільно-економічну ситуацію, що склалася впродовж 2014 року. По-друге – анексія Криму та проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської області (близько 30 видань).

 Для стимулювання попиту на передплатні видання, підприємством проводилася маркетингова підтримка передплати-2015. Так:

- проведена робота по залученню видавців до розміщення реклами в передплатних каталогах та на сайті підприємства;

-  виданий друком інформаційний плакат «Передплата-2015», яким забезпечені усі структурні підрозділи поштового зв’язку, що приймають передплату на періодику;

- в комп’ютерній мережі - на сайтах підприємств, деяких інформаційних web-ресурсах та в друкованих ЗМІ - розміщувалась інформація про початок та хід передплати в Україні, умови та терміни її проведення, про проведення днів передплатника;

- під час участі у тематичних виставках та ярмарках проводилась робота по залученню нових передплатників. Спільно з видавцями просувались послуги з передплати періодичних видань серед відвідувачів та учасників цих заходів, надавалися кваліфіковані консультації щодо переваг оформлення передплати через підприємства зв’язку та Інтернет, умов, особливостей та термінів оформлення передплати;

- робота по популяризації передплати як найзручнішого способу отримання друкованих періодичних видань велась також під час проведення заходів «День передплатника»,  що відбувались у поштових відділеннях України;

- з метою привернення уваги широких громадських кіл до проблем дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечення доступу вихованців дитячих соціальних закладів до друкованих газет і журналів, залучення до передплати більшої кількості передплатників підприємствами зв’язку проведена благодійна акція «Подаруй дитині радість читання!». Участь в ній взяли як пересічні громадяни, так і підприємства та організації;

- з метою привернення уваги до передплати, підприємствами зв’язку проводились акції «Декада передплати», під час яких видавці надавали споживачам спеціальні пропозиції щодо передплати власних видань;

- на прохання видавців терміни приймання передплати та обробка замовлень на вітчизняні видання були максимально подовжені.

За результатами передплати на 2015 рік, підприємствами зв’язку досягнуто наступних результатів. Загалом передплачено 11 822,31 тис. прим. вітчизняних та зарубіжних періодичних видань, що становить 72,4% до рівня  загального разового тиражу на 1 січня 2014 року (16 330,79 тис. прим.).

Слід зазначити, що передплата на 2014 рік проводилась до анексії АР Крим Російською Федерацією. Загальний разовий тираж видань без враховування тиражів видань від АР Крим на січень минулого року дорівнював 15 745,55 тис. прим. Зважаючи на це, рівень передплати на 2015 рік - 75,1%.

Частка тиражів АР Крим в загальному разовому тиражі становила 3,6%. Це свідчить про те, що падіння тиражу відбувається в більшій мірі під впливом погіршення соціально-економічної ситуації в країні ніж за рахунок зменшення території, на якій проводиться передплата.

Іншою вагомою причиною падіння тиражів друкованих видань є загальносвітові тенденції щодо трансформації форми видань та способів їх поширення.

Передплатний тираж газет та журналів загальнодержавної сфери розповсюдження і книг на 1 січня 2015 року становить 7 589,02 тис. прим., що на 2 668,73 тис. прим., або на 26 % менше тиражу цих видань, досягнутого на цей же період  2014 року (10 257,75 тис. прим.).

Передплатний тираж місцевих видань України – обласних, міських, міськрайонних і районних газет і журналів на 1 січня 2015 року становить
4 226,54 тис. прим., або 69,8% до рівня їх загального разового тиражу на 1 січня 2014 року (6 055,90  тис. прим.).

Передплатний тираж зарубіжної періодики на 1 січня 2015 року складає 6,75 тис. прим., що становить 39,4% тиражу цих видань на 1 січня 2014 року (17,15 тис. прим.).

Питома вага передплатних тиражів загальнодержавних, місцевих і зарубіжних видань в загальному тиражі – 11 млн. 822,31 тис. прим. – прийнятої на 2015 рік передплати становить:

-   загальнодержавних видань – 64,2%;

-   місцевих видань – 35,7%;

-   зарубіжних видань – 0,1%.

Показником, що характеризує інтерес населення України до передплати періодики є насиченість періодичними виданнями. Так на 2015 рік:

-   на одного громадянина України – 0,28 прим. (у 2014 році – 0,34 прим.);

-   на одну сім’ю – 0,83 прим. (у 2014 році – 1,03 прим.). 

Також слід зазначити, що  оформити передплату на періодичні видання можна з будь-якого поточного місяця року.

Як свідчить практика, багато споживачів з ряду причин не встигають оформити передплату видань з доставкою з січня (до закінчення грудня), тому передплачують періодику протягом січня для отримання видань з лютого.

Основним завданням підприємств зв’язку є здійснення заходів для забезпечення поновлення та збільшення передплатних тиражів видань з наступних поточних місяців 2015 року з метою збереження та розширення інформаційного простору країни.