Обсяг рекламних бюджетів на радіо впав на 4% (на 5-20% з урахуванням знижок, за оцінкою експертів), у пресі – впав на 38% у грошовому вимірі та 54% у шпальтовому обсязі. Дані «Комунікаційного альянсу»
На ринку радіо та преси криза триває, принаймні там і далі триває падіння обсягів реклами. У першому кварталі 2015 року, порівняно з так самокризовим першим кварталом 2014 року, обсяг рекламних бюджетів на радіо впав на 4% (за експертною оцінкою - на 5-20% з урахуванням знижок), у пресі - впав на 38% у грошовому вимірі та 54% у шпальтовому обсязі. Такі дані отримала компанія «Комунікаційний альянс» за результатами свого власного моніторингу, що базується на прайсових цінах, тобто не враховує знижок чи націнок, а також не враховує (у представлених даних) рекламу категорій «ЗМІ», «соціальна реклама», «реклама і маркетинг».
Радіо
Обсяг рекламних бюджетів у радіоефірі в першому кварталі 2015-го впав на 4%, порівняно з першим кварталом 2014-го, свідчать отримані дані моніторингу. Однак за експертною оцінкою, реальне падіння становить від 5% до 20%, якщо враховувати клієнтські знижки.
Першість за обсягом рекламних доходів із 25,67 млн грн утримує «Хіт ФМ» («ТАВР медіа»). «Русское радио» («ТАВР медіа») із 12,09 млн грн посідає другу позицію. І лише трохи йому поступається «Люкс ФМ» (група «Люкс»), що вийшло на третє місце із 12,089 млн грн.
Дані компанії «Комунікаційний альянс». Бюджети вирахувано в прайсових цінах, без урахування знижок і націнок. Без урахування реклами секторів «ЗМІ», «соціальна реклама» та «реклама і маркетинг»
Трійка найбільших рекламодавців радіо залишається незмінною, лише відбулася рокіровка між другим і третім місцем: ПП «Віктор і К» - бюджет 5,63 млн грн, компанія «Золотий вік» - 4,96 млн грн, ТОВ «Нерухомість Центр» - 4,6 млн грн.
Найбільші рекламодавці радіо |
|
Рекламодавець |
Бюджет, млн грн без ПДВ |
Віктор і К, ПП |
5,63 |
Золотий Вік, компанія |
4,96 |
Нерухомість Центр, ТОВ |
4,6 |
Omega Pharma |
2,71 |
Баядера, група компаній |
2,53 |
К.А.Н. Девелопмент, ТОВ |
2,17 |
Оліс, фірма |
2,11 |
Фокстрот, мережа магазинів |
1,57 |
Metro cash&carry Ukraine Ltd. |
1,55 |
Кристал МП, ТОВ |
1,49 |
Буковель, туристичний комплекс |
1,33 |
Berlin Chemie/Menarini Group |
1,28 |
Авто Інтернешнл |
1,26 |
Ніссан Мотор Україна, ТОВ |
1,21 |
Mesto.ua |
1,14 |
Єва, лінія магазинів |
1,09 |
Repka.UA, інтернет-магазин |
1,07 |
Кло, компанія |
1,05 |
Космо, торговельна мережа |
0,94 |
Ocean Plaza, торговельно-розважальний центр |
0,92 |
Дані компанії «Комунікаційний альянс». Бюджети вирахувано в прайсових цінах, без урахування знижок і націнок. Без урахування реклами секторів «ЗМІ», «соціальна реклама» та «реклама і маркетинг», «розваги», «ресторани і дозвілля»
За обсягами спонсорства на першому місці - «Русское радио», за яким розташувалися «Хіт ФМ» і «Люкс ФМ».
Дані компанії «Комунікаційний альянс»
Найбільшими спонсорами радіо стали група компаній «Баядера», ПП «Віктор і К» і компанія «Золотий Вік».
Найбільші спонсори радіо |
|
Рекламодавець |
Хронометраж |
Баядера, група компаній |
44:30:32 |
Віктор і К, ПП |
12:58:44 |
Золотий Вік, компанія |
8:08:13 |
Omega Pharma |
5:52:08 |
Кристал МП, ТОВ |
5:51:01 |
Олімп-Консалт, ТОВ |
5:07:18 |
Галіція Дістилері, компанія, ПрАТ |
4:40:59 |
Парі-Матч, букмекерська контора |
4:29:21 |
МТС |
3:05:42 |
Таврія, дім марочних коньяків |
2:54:03 |
Стиль Нова, ТОВ |
2:08:02 |
Сканді Лайн Україна, ІП |
2:00:56 |
Тернофарм, ВАТ |
1:54:28 |
Зарниця, ЗАТ |
1:52:37 |
Philips |
1:43:18 |
Айсберг, СП |
1:32:12 |
Natur Produkt |
1:20:03 |
Лекхім, група фармацевтичних компаній |
1:18:43 |
Unilever |
0:57:43 |
Марафон |
0:56:48 |
Дані компанії «Комунікаційний альянс»
Преса
Ринок преси у першому кварталі 2015 року продовжив падіння. Обсяг реклами у вітчизняних друкованих ЗМІ в грошовому вимірі впав на 38%, у шпальтовому обсязі - на 54%.
Глянцеві журнали Elle, Cosmopolitan і Vogue склали трійку видань з найбільшими рекламними доходами.
* Видання - основні випуски плюс регіональні й тематичні додатки, що виходять під тим самим брендом. Дані компанії «Комунікаційний альянс». Бюджети вирахувано в прайсових цінах, без урахування знижок і націнок. Без урахування реклами секторів «ЗМІ», «соціальна реклама» та «реклама і маркетинг», а також реклами видавничих домів і їхніх власних видань
Видання |
Видавничий дім |
Площа рекламного прояву відносно А4 |
Площа рекламного прояву відносно видання (у шпальтах) |
Elle |
Hearst Shkulev Ukraine |
83 |
88 |
Cosmopolitan |
Hearst Shkulev Ukraine |
56 |
61 |
Vogue |
UMH |
57 |
59 |
Теленеделя |
UMH |
174 |
143 |
Вести |
Мультимедіа-інвест груп |
145 |
94 |
Лиза |
Burda Україна |
64 |
71 |
Женский журнал для тех, кто хочет жить счастливо |
Клуб ЖЖ |
72 |
71 |
L`Officiel |
Вавилон, видавничий дім |
33 |
31 |
VIVA! |
Едіпресс Україна |
56 |
52 |
Караван историй |
Караван-Медіа, ТОВ |
44 |
41 |
Единственная |
Едіпресс Україна |
41 |
45 |
L`Officiel Hommes |
Вавилон, видавничий дім |
33 |
32 |
Фокус |
Фокус Медіа, видавництво |
63 |
69 |
Harper's Bazaar |
Hearst Shkulev Ukraine |
56 |
47 |
Натали |
Бліц-Інформ, Холдингова компанія, ЗАТ |
45 |
46 |
Marie Claire |
Burda Україна |
70 |
73 |
Вокруг света |
Картель, група компаній |
49 |
51 |
Отдохни |
Burda Україна |
43 |
48 |
Forbes |
UMH |
48 |
47 |
XXL. Мужской размер |
Вавилон, видавничий дім |
24 |
24 |
Деловая столица |
Картель, група компаній |
49 |
28 |
Сегодня |
Сьогодні Мультимедіа, ЗАТ |
69 |
49 |
Новое время страны |
Медіа-ДК, видавничий дім |
53 |
61 |
Добрые советы. Люблю готовить! |
Burda Україна |
35 |
71 |
Maxim |
Hearst Shkulev Ukraine |
34 |
37 |
Комсомольская правда в Украине |
UMH |
124 |
88 |
Добрые советы |
Burda Україна |
33 |
36 |
Твой Малыш |
Едіпресс Україна |
38 |
46 |
Мой ребенок |
Burda Україна |
34 |
36 |
Бизнес |
Бліц-Інформ, Холдингова компанія, ЗАТ |
50 |
52 |
* Видання - основні випуски плюс регіональні й тематичні додатки, що виходять під тим самим брендом. Дані компанії «Комунікаційний альянс». Бюджети вирахувано в прайсових цінах, без урахування знижок і націнок. Без урахування реклами секторів «ЗМІ», «соціальна реклама» та «реклама і маркетинг», а також реклами видавничих домів і їхніх власних видань
Найбільші доходи від реклами за перший квартал 2015 року, за даними «Комунікаційного альянсу», отримали видавничі доми «Burda Україна» - 35,24 млн грн, UMH - 29,26 млн грн та Hearst Shkulev Ukraine - 24,33 млн грн.
*Інші ВД - сумарно видавництва, що не є інвесторами в системі моніторингу. Дані компанії «Комунікаційний альянс». Бюджети вирахувано в прайсових цінах, без урахування знижок і націнок. Без урахування реклами секторів «ЗМІ», «соціальна реклама» та «реклама і маркетинг», а також реклами видавничих домів і їхніх власних видань
Видавничий дім |
Площа рекламного прояву відносно А4 |
Площа рекламного прояву відносно видання (у шпальтах) |
Burda Україна |
651 |
777 |
UMH |
657 |
598 |
Hearst Shkulev Ukraine |
203 |
206 |
Едіпресс Україна |
308 |
346 |
Мультимедіа-інвест груп |
178 |
126 |
Сьогодні Мультимедіа, ЗАТ |
69 |
49 |
Інші ВД |
811 |
770 |
*Інші ВД - сумарно видавництва, що не є інвесторами в системі моніторингу. Дані компанії «Комунікаційний альянс». Бюджети вирахувано в прайсових цінах, без урахування знижок і націнок. Без урахування реклами секторів «ЗМІ», «соціальна реклама» та «реклама і маркетинг», а також реклами видавничих домів і їхніх власних видань
Найбільшим рекламодавцем преси залишається Procter&Gamble (бюджет 5,99 млн грн). За ним слідують компанія L'Oreal (5,82 млн грн) і «Селдіко» (3,51 млн грн).
Рекламодавець |
Бюджет, млн грн без ПДВ |
Procter&Gamble |
5,99 |
L'Oreal |
5,82 |
Селдіко, компанія |
3,51 |
Hyundai Motors Ukraine |
2,26 |
Марком, СП |
1,93 |
Dior |
1,8 |
Глобал Дистриб'юсьйон Україна |
1,75 |
Yves Rocher, компанія |
1,72 |
Chanel |
1,71 |
Frey Wille |
1,68 |
Porsche Ukraine, компанія |
1,54 |
Міжнародні Авіалінії України |
1,5 |
Alpen Pharma GmbH |
1,5 |
Unilever |
1,48 |
Noblesse watches&jewellery |
1,47 |
Samsung electronics |
1,39 |
Баядера, група компаній |
1,37 |
Philipp Plein |
1,36 |
ОЛФА, фармацевтична компанія |
1,35 |
Louis Vuitton |
1,28 |
Дані компанії «Комунікаційний альянс». Бюджети вирахувано в прайсових цінах, без урахування знижок і націнок. Без урахування реклами секторів «ЗМІ», «соціальна реклама» та «реклама і маркетинг», а також реклами видавничих домів і їхніх власних видань
Моніторинг радіо здійснюється на базі 15 станцій. Методологія - система R-events розробки AGB Nielsen Media Research. Моніторинг преси здійснюється на базі близько 130 видань. Методологія - власна. Сканування видань та їх моніторинг в електронному вигляді. Розпізнання реклами здійснює людина.