Скрізь у світі медіа компанії використовують нові можливості цифрових технологій, шукаючи стратегії, які дозволять їм бути більш стійкими у процесі, коли індустрія еволюціонує та змінюється.
Для французької щоденної газети Le Monde застосування нового способу робити свою справу було особливо важливим, адже збитки видання за рік склали €10 мільйонів, і вони були змушені шукати у 2010 році нових інвесторів, щоб уникнути банкрутства.
Розповідаючи про це на цьогорічному Всесвітньому конгресі новинних медіа (World News Media Congress) у Колумбії (13 червня 2016 року), Луї Дрейфю (Louis Dreyfus), Президент групи Groupe Le Monde, казав про реформовану стратегію загальнонаціонального видання, яка врятувала організацію від банкрутства п'ять років тому.
Їх рецепт складався із "привнесення імпульсу інновацій" у компанію, одночасно з інвестиціями у талановитих штатних авторів та з розробкою нового плану роботи з «цифрою».
"Я маю почати з того, що ми у Le Monde віримо, що принт не помер," – каже Дрейфю. "Якими б не були складнощі та збитки, люди купуватимуть наш продукт, друкований або цифровий, так довго, скільки ми матимемо ексклюзивний контент. Ми виживемо і будемо зростати, якщо у нас працюватимуть кращі журналісти, і саме це є для нас пріоритетом."
Le Monde також має платний доступ до свого вебсайту, з вартістю передплати €9 на місяць, і за ці гроші передплатник також отримує недільне друковане видання та додатки до нього. За €17.90 на місяць передплатники отримують повний доступ до цифрового контенту lemonde.fr, який з'являється до 13:00, а також до мобільної та планшетної версій. І, нарешті, передплата, яка включає до себе повний доступ до цифрових продуктів та друковане видання сім днів на тиждень, коштує €19 на місяць.
Друковане видання забезпечує 80% доходів компанії та 70% її рекламних доходів, отже замість згортання паперової газети на користь виключно цифрової, як вчинили інші видання, газета інвестувала у залучення нових талантів, щоб забезпечити собі релевантність сучасним вимогам та апелювати до ширшого вікового діапазону.
Стратегія, яка відкрито обговорюється
"Більшість наших конкурентів скорочують штат, а ми так не робимо. Тільки ті, хто буде здатним надавати та популяризувати ексклюзивний та якісний контент, зможуть вижити та зрости у майбутньому," – каже він.
Le Monde розробила план інновацій щоб покращити свій контент та результативність – і кожні три місяці реалізація стратегії активно обговорюється як всередині видавництва, так і ззовні, за участі аудиторії та рекламного ринку.
Це дає можливість усім учасникам бути в курсі будь-яких змін, додатково підкреслюючи репутацію бренду видання як живого та сучасного.
"Аудиторія хоче бачити, що ви чуєте її, та прагне дискутувати з персоналом."
Щоб перенести цю технологію у світ офф-лайн, компанія у 2014 році створила Фестиваль Le Monde, і читачі платять за те, щоб зустрітися з персоналом видання та взяти участь у дискусіях, шоу, робочих зустрічах та обговореннях, які "підкреслюють, що в центрі обговорення завжди Le Monde".
Луї Дрейфю @lemondefr :"Ви мусите виходити на ринок з якоюсь інновацією кожні 2-3 місяці" #WNC16
Частиною стратегії інновацій є також і те, що видавець збільшив висвітлення історій зі світу бізнесу.
Надайте співробітникам свободу інновацій
"Le Monde завжди була дуже сильною у висвітленні міжнародних, політичних та культурних подій, але набагато слабшою у висвітленні новин у бізнесі", - каже Дрейфю.
"Для нас дуже важливо бути релевантними, тому у 2013 році ми найняли дуже досвідченого журналіста і створили розділ бізнесу, який сьогодні складає третину нашого редакційного контенту щоденно.
"З часом ми збільшили і більш просунуту аудиторію".
Крім того, видання створило глянцевий журнал, який виходить у вихідні дні і називається M, le magazine du Monde.
Після того, як був найнятий додатковий персонал, який пише для видання, рекламні доходи зросли у 6 разів у порівнянні з обсягом, який був до появи журналу. Журнал також привабив більш молоду жіночу аудиторію.
Дрейфю зазначає, що ця молодша аудиторія є ключовим завданням, оскільки Le Monde докладає зусиль, щоб покращити свої дії у цифровому середовищі так, щоб залучити цих «молодших 30 років».
Видавництво залучає до співпраці молодь, яка зареєструвалася на безкоштовну річну навчальну програму "Академія le Monde", щоб вони могли краще зрозуміти, чим є і як працює Le Monde та медіа сектор в цілому. Видавець сподівається, що програма збільшить їх шанси на працевлаштування в подальшому, у індустрії, яка досі є дуже елітарною. Молодь має можливість попрацювати у складі цифрової команди, маючи свободу висувати ідеї та пропонувати нові продукти, які хотіли б споживати самі.
Рік тому Le Monde також розробила програмний додаток ранкового видання, яке виходить о 7:00 ранку, всупереч довготривалій традиції виходити лише у полудень.
Онлайн відео та Snapchat Discover
"Ми маємо заохочувати співробітників дивитися далі звичних меж, адже тільки зміни та інновації можуть залучати нових читачів."
Le Monde поставила собі за мету збільшити свою присутність у цифрі та у світі.
Дрейфю пояснює, що Le Monde, зокрема, сфокусована на розвитку відео формату, націлюючись на нову, молодшу аудиторію, і у найближчому майбутньому відкриє новий канал на Snapchat Discover.
Він розповів, що хоча в поточний момент вони не прибуткові, стратегія видання все ще доопрацьовується.
"Ми все ще не дотягуємо до того, щоб переключитися з написаного тексту на рухому картинку, отже це є тим, що нам потрібно вивчити. "Ми маємо визначити, яким буде наш відео стиль, адже молоді люди прагнуть отримувати новини у відеоформаті."
Міжнародна аудиторія також є метою, і організація докладає зусиль до її залучення. У 2011 році вони розробили Le Monde Afrique, цифрову платформу, яка висвітлює події у Африці, а також веде діяльність, пов'язану з організацією подій на континенті, щоб залучати нові аудиторії.
"Бути першим франкомовним медіа у світі – чудово для нашої бізнес моделі. Якщо ви хочете зробити своє медіа прибутковим – мусите вирощувати свою аудиторію та збільшувати масштаб", - каже Дрейфю.
Оригінал цієї публікації – тут: https://www.journalism.co.uk/news/how-le-monde-transformed-its-business-model-to-become-a-profitable-news-publisher/s2/a646756/